Othon Michalas
 Αρχική Σελίδα | Εγγραφή | Παραλαβή αρχείων | Αναζήτηση | 20 Ενεργοί επισκέπτες 
.::
Τε,  26 Ιουλίου 2017

 Επιλογές
 :: Αρχική Σελίδα
 :: Βιογραφικό
 :: Φωτογραφίες
 :: Contact
 Αρθρα- Μελέτες
 :: ΑΝΑΠΤΥΞΗ
 :: Δ' ΚπΣ
 :: ΕΛΑΙΩΝΑΣ
 :: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
 :: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
 :: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
 ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ
 :: Αναφορές
 :: Απολογισμός 2001-2006
 :: ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
 :: Λοιπά
 :: Μελέτες
 :: Παρεμβάσεις στο Δ.Σ.
 :: Προτάσεις Δ.Ε.
 Εργαλεία
 :: Βιβλίο επισκεπτών
 :: Λήψη αρχείων
 :: Συζητήσεις
 :: Φωτ.Αλμπουμ
 Δελτία Τύπου
 :: Δελτία τύπου
 Πληροφορική
 :: SIAMS.Τί είναι
 :: SIAMS.EU
 :: SIAMS.Arch.Model
 :: SIAMS.Site
 :: Teleshipping.What is?
 :: Teleshipping-Details
 :: Teleshipping-Weather
 de Profuntis
 :: .Ιστορικά
 :: Δελφικά (147)
 :: Μη με ακούς
 :: Νεανικές ασκήσεις 1
 :: Νεανικές ασκήσεις 2
 :: Νεώτερα
 :: Πεζά σχεδιάσματα
 :: Στίγματα λόγου & Χρόνου
 Ορισμοί
 :: @Portal
 :: Οροι χρήσης
 :: Προσωπικά δεδομένα
 Είσοδος
   
    
 Να με θυμάσαι
 :: Εγγραφή
 :: Ξεχάσατε τον κωδικό;
 Παρόμοιες
 :: Πολιτιστικός Τουρισμός και ο ρόλος των Επιμελητηρίων 
 :: Η ΚΕΡΚΥΡΑ ΩΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΑΡΧΕΤΥΠΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ 
 :: ΣΧΕΡΙΑ ή ΦΑΙΑΚΙΑ ή ΚΕΡΚΥΡΑ 
 :: Πολιτισμός και Ανάπτυξη 
 :: ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (2002) 
 Counter
Page visited:13209_times
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η ΚΕΡΚΥΡΑ ΩΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΑΡΧΕΤΥΠΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Η μυθική Σχερία, Φαιακία ή Κέρκυρα διαθέτει ένα συγκεκριμένο ειδικό βάρος στην Οδύσσεια – γνωστότατο αλλά ουδέποτε αξιοποιημένο-. Είναι ο τόπος όπου ο ναυαγός Οδυσσέας μόνος, θαλασσοδαρμένος, με όλους τους συντρόφους  νεκρούς, άγνωστος και ελεεινός περιθάλπεται .
 

 Τιμάται ως ξένος και φιλοξενείται με μοναδικό τρόπο.

Παραμένει δίπλα στους Φαίακες όσο χρόνο χρειάζεται για να συνέλθει και να ‘’ανασάνει’’  (πριν γίνει, μάλιστα, γνωστή η ταυτότητά του ως ο Βασιλιάς της Ιθάκης)

Οι Φαίακες δεν φροντίζουν μόνο να τον ντύσουν και να τον ταΐσουν, φροντίζουν επίσης να τον κάνουν κοινωνό του πολιτισμού τους μέσα από μια σειρά  συμμετοχικών εκδηλώσεων. 

Τέλος οι Φαίακες, τον επαναπατρίζουν   με καράβι τους ακόμη και ενάντια στην απαγόρευση του Ποσειδώνα, κυρίαρχου θεού της βασικής τους οικονομίας

 

Αναδεικνύεται  λοιπόν το νησί της Κέρκυρας  ως ο αρχέτυπος τόπος φιλοξενίας και απόδοσης τιμής στην έννοια του ξένου, του διαφορετικού, του ‘’άλλου’’, χωρίς να ζητηθούν διαπιστευτήρια . Μιλάμε σαφώς για τόπο φορτισμένο με υπέρτατη Ελληνική και Ομηρική αξία που αντιπαρατίθεται στις πολιτικές και πολεμικές συνήθειες των καιρών

Η συγκεκριμένη μυθολογική παράμετρος που προσεγγίσαμε  (ως συγκροτημένο και δομημένο Σήμα που εκπέμπει), κατέχει  δυναμική  αξιοποιήσημη τόσο  στην κατεύθυνση της προβολής, όσο και κυρίως στην κατεύθυνση μιας πολύπλευρης  ανάπτυξης. Η ανάπτυξη αυτή μπορεί να προέλθει  μέσα από την ύπαρξη μόνιμης ‘’βάσης’’ (και θεσμού) πολιτισμού, που θα επηρεάζει και θα υποστηρίζει την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου  διαμέσου του πολιτισμού. Αναγκαία προϋπόθεση η τήρηση κανόνων  ποιότητας και διεθνικότητας και εύθετου χρονοπρογραμματισμού.

Η Κέρκυρα μπορεί  να δημιουργήσει γύρο από τον μύθο της Οδύσσειας μία σειρά από ποικίλες εκδηλώσεις με Ελληνική και Διεθνή συμμετοχή: Θεατρικές παραστάσεις σε κλειστό ή ανοιχτό φυσικό χώρο, μουσικές εκδηλώσεις, παραστάσεις χορού, όπερας, συναυλίες, εικαστικές εκδηλώσεις, συνέδρια, παραστάσεις μικτών μέσων (multimedia) και βεβαίως λαϊκά δρώμενα και γιορτές. Η πλούσια σημερινή καλλιτεχνική ζώσα παράδοση και το καλλιτεχνικό δυναμικό που διαθέτει ο Νομός, θα αποτελέσει  μόνιμη βάση έμψυχου δυναμικού, που σε συνδυασμό με το επαγγελματικά στοιχεία, το Πανεπιστημιακό Τμήμα Μουσικών Σπουδών, τις μετακλήσεις, κλπ, θα στελεχώσει τα πολιτιστικά δρώμενα. Οι ομόκεντρες αυτές εκδηλώσεις μπορούν κάλλιστα να αποτελέσουν το κεντρικό καλλιτεχνικό γεγονός του νησιού, να επαναλαμβάνονται, να εμπλουτίζονται και να αναπτύσσονται κάθε χρόνο με καινούργιες δραστηριότητες. Οι Ευρωπαίοι και ξένοι συνεργάτες μας θα προβάλλουν με τον καλύτερο τρόπο αυτές τις δράσεις στις πατρίδες τους, αποτελώντας τους καλύτερους πρεσβευτές μας, μέσα από την δημιουργία ειδικών δικτύων ανταλλαγής, παρουσίασης, αλλά ΚΥΡΙΩΣ παραγωγής πολιτιστικού αγαθού.

Είναι βέβαιο ότι προωθώντας την υψηλή ποιότητα, την άρτια διοργάνωση και δίνοντας την απαραίτητη προοπτική και τις συνθήκες περιοδικότητας, μέσα από πολύπλευρες συνεργασίες, οι εκδηλώσεις αυτές θα αποτελέσουν τον κεντρικό πόλο έλξης και θα τοποθετήσουν το νησί μας στην κορυφή των προτιμήσεων και του προορισμού ενός μεγάλου αριθμού νέων ταξιδιωτών, αναβαθμίζοντας τις συνολικές δυνατότητες γηγενούς ανάπτυξης του τόπου μας και όλης της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.

Μέσα από το πλέγμα των εκδηλώσεων και την επιλογή των κατάλληλων ιστορικών ή φυσικών χώρων θα επιτυγχάνονται ταυτόχρονα οι στόχοι της «επένδυσης» και ανάδειξης της υλικής και άϋλης πολιτιστικής κληρονομιάς καταδεικνύοντας μέσα από κανάλια αδιαμφισβήτητα την πολιτιστική συνέχεια του τόπου και των κατοίκων του μέσα στην πορεία χιλιετηρίδων.

Αναδεικνύοντας μια κόκκινη κλωστή που συνειρμικά ενώνει το Ομηρικό αρχέτυπο της φιλοξενίας με το σήμερα.

Αναλύοντας τα παραπάνω και με την μορφή παραδείγματος θα μπορούσαμε να σημειώσουμε τα εξής:

Ως ανάδειξη φυσικών χώρων θα μπορούσε να αναφερθεί η ανάπτυξη δράσεων στον κόλπο της Παλαιοκαστρίτσας. Οι δράσεις αυτές επενδύουν με πολιτιστικά δρώμενα έναν γνωστό χώρο ιδιαίτερου φυσικού κάλους και μυθολογικής φόρτισης και αναβαθμίζουν και αναβαπτίζουν σημασιολογικά και ουσιαστικά το περιεχόμενο της ήδη γνωστής Παλαιοκαστρίτσας.

Θα μπορούσαν επίσης να σημειωθούν ειδικές δράσεις επένδυσης των ιδιαίτερου φυσικού κάλους νησίδων των Διαποντίων Νήσων[1]. Δράσεις οι οποίες θα μπορέσουν να συγκεντρώσουν εδώ κάποιες πολύ ειδικές ομάδες ταξιδιωτών οι οποίες θα ήταν αρκετές για να τροφοδοτήσουν την τοπική οικονομία των νησίδων και να υποστηρίξουν την συνέχιση της κατοίκησης τους.

Ως ανάδειξη ιστορικών χώρων θα μπορούσαν να αναφερθούν δράσεις που εκτυλίσσονται στα φρουριακά συγκροτήματα του νομού. Τόσο στα δύο γνωστά φρουριακά συγκροτήματα της πόλης της Κέρκυρας όσο και στα λιγότερο γνωστά συγκροτήματα όπως το Αγγελόκαστρο και το Γαρδίκι αλλά και το Κάστρο του Γαϊου των Παξών.

Ως ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς θα μπορούσαν να αναφερθούν δράσεις που ενσωματώνουν τον λαϊκό παραδοσιακό χορό, την λαϊκή μουσική και το τραγούδι ως αναπόσπαστο τμήμα τους.

Ως ενσωμάτωση στοιχείων της ζώσας πολιτιστικής πραγματικότητας θα αναφέρουμε την λειτουργική διασύνδεση των σχεδιαζόμενων δράσεων με τις ήδη υπάρχουσες σε μία προσπάθεια που θα σταθεροποιεί την περιοδικότητα τους και θα υποστηρίζει το αισθητικό και εν γένει πολιτιστικό τους κύρος.

Όλα τα παραπάνω ενσωματώνονται με φυσικό τρόπο στις δράσεις του Οδυσσειακού κύκλου.

 



[1] Διαπόντιοι Νήσοι. Το Β.Δ. Ακρότατο της Ελλάδος

Ανάρτηση 04/12/2004

 Εκτύπωση Αποστολή σε φίλο Πες την γνώμη σου



Copyright 2002 -2004© Othon Michalas website - all rights reserved
@portal